<!–more–>Rozmaite gry terenowe dla pracowników cieszą się coraz większą popularnością pośród różnego rodzaju firm. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem zalety, które się odniesie przy organizacji takiego wydarzenia. Właściwie przeprowadzona gra znacznie może poprawić pracownicze relacje, a jednocześnie poszerzyć umiejętności i kompetencje potrzebne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Jakiś czas temu z ogromnym rozmachem zorganizowana została przez znaną firmę farmaceutyczną gra szkoleniowa, którą wielu uważa za największe wydarzenie tego typu. Brali w niej bowiem udział wszyscy bez wyjątku pracownicy, co dało w rezultacie 450 osób. Dodatkowo całość była pod opieką trzydziestu pięciu trenerów, jacy ponosili odpowiedzialność za organizację zajęć z grupami zawodników.
<br>
Niewielką część z tej grupy trenerów stanowiły osoby z firmy organizującej szkolenie, większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Zostali oni zaproszeni nieco wcześniej do hotelu, w jakim wszystko było organizowane, i tam przeszli krótkie szkolenie. Dzięki temu bez większego problemu poradzili sobie ze swoimi zadaniami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był sam Prezes koncernu, który w życiu prywatnym interesuje się alpinistyką. Wykorzystał on swoją pasję do tego, żeby na podstawie górskiej wyprawy dać innym uczestnikom dużo interesującej wiedzy na temat kierowania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Było to nawiązanie do zagadnień pracy zespołowej, tak przydatnej w większości firm.
<br>
Podczas pobytu szkoleniowego uczestnicy zostali podzieleni na 25 grup, jakie przez przez kilkanaście godzin zajmowały się wyznaczonym planem. Główną część wspomnianej gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w jakich uczestnicy powinni się wykazać komunikacją, zaufaniem i kreatywnością.
<br>
Te eksperymenty kończone były dostarczeniem grupie tak zwanych kart problemowych, z którymi ta powinna się dokładnie zapoznać. W czasie analizowania tych kart w praktyce uczestnicy oceniali swoje własne poczynania nawiązaniu do pięciu najważniejszych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do pracy, którą codziennie wykonują.